על מי אתם עובדים? אנחנו לא כאלה טיפשים...


עונת הפרזנטציות הגיעה. בעוד שבכל העולם משקיעים בתצוגות אופנה, אצלנו, בארץ זבת חלב ודבש, מתקמצנים, אז מזמינים אותנו- אנשי האופנה לפרזנטציות. 2 פרזנטציות שהוציאו אותי מדעתי היו; גולברי ומתאים לי. את הפרזנטציה האישית בגולברי העביר סטייליסט מוכר וידוע, שקרא קצת עיתונים וראה כי נושא השמנות בכותרות, על כן, בכל פעם שהוציא קולב והראה לנו פריט כזה או אחר, פצח בשורת המחץ "זה מתאים גם לנשים גדולות". אכן בגולברי אישה עד מידה 48 יכולה למצוא בגדים, אבל מומלץ לה בחום לא לבחור את אלו שהציג הסטייליסט. התחלנו בטוניקה צבעונית גדולה ואוורירית עם חגורה "בילד אין" מתחת לקו החזה. "זה מדגיש את החלק הצר ביותר של הנשים השמנות" הצהיר בגאווה. אה באמת??? וברגע שזה מדגיש שאת צרה מתחת לציצי זה מדגיש עוד יותר את הבטן התופחת מתחת- אז האם זה באמת הפריט האולטימטיבי עבורך? וכך המשכנו במשך 1/2 שעה כשנחשפנו לכך שאכן ישנם פריטים שאינם מגיעים במידות "גדולות" (44+)- שזו בהחלט הצהרה מקובלת, מה שפחות מקובל שמנסים לרברב ב"טרנד" (האם שמנות זה טרנדי???!) כשאין מאחורי זה כלום פרט לריקנות. אז סטייליסט יקר, העבודה שלך מאוד מוערכת בעיניי, חבל שאתה מקלקל לעצמך עם ניסיון מביך לגלוש על טרנד. עזוב, יש מספיק רזות שתציל- את השמנות תשאיר למי שמבין...


לפרזנטציה השנייה הגעתי כולי נרגשת,חשבתי שאחרי רעש תקשורתי נורא גדול, יציגו לנו קולקציה מעלפת, אופנתית וסקסית. אז נכון שאבי מלכה דיבר וטפח לעצמו על השכם שאכן כך הדבר, אממה... ברגע שנפגשנו עם הבגדים 'פייס טו פייס' התבדו כל מילותיו. בעוד שכל עולם האופנה שוקד על קולקציות ג'ינסים במגוון גזרות מחמיאות ומהממות, במתאים לי- גינסים לא התאימו להם. הם נשארו עם ג'ינסים מחרודים עם אבני חן מדרך יפו, חולצות שמעוצבות בטעם רע שאפילו הומלסים לא יסכימו לקבל וחצאיות שמתאימות לנועה המהממת במידה 40 אבל ממידה 44 יראו אללה יוסטור. הקולגות שלי, עיתונאי האופנה, פנו אליי ושאלו מה יחמיא ומה לא ולמה בתור שמנה ידועה וסטייליסטית על הדרך... לפתע "גאלה בואי הצידה רגע" נשמע באוזני. הייתה זו היחצנית. דידיתי בעקבותיה לצד רק בשביל לגלות שנכון שאני עיתונאית רק עשור אבל "אם יש לך משהו להגיד על הקולקציה אני מעדיפה שתגידי את זה או לי או למעצבות, בטח לא לפני העיתונאים". אה באמת??? למה? כדי שכולם יכתבו שקרים ויטעו לקוחות שירוצו למתאים לי ש"מיתגה" עצמה מחדש ובעצם מציגה לנו את אותו הזבל??? ואם אני מסבירה למה לא, אז מדוע המעצבת לא מתערבת ומסבירה למה כן? כי אין כן??? בכל מקרה מצאתי 3 שמלות חמודות, העתק מקולקציות בחו"ל. שמחתי וכעסתי; אם כבר העתקתם אז למה רק 3 שמלות? אז עכשיו, כולנו, שמנות העם, נדדה לנו ברחובות באותה שמלה- כי לא היה לכם ביצים לעשות יותר מזה? ואם כבר תפסתם אומץ ועשיתם שמלה בניחוח בת' דיטו, למה לא צילמתם אותה לקטלוג?
בקיצור גבירותיי ורבותיי, הביזיון ממשיך לחגוג. כולם משחררים לאוויר העולם הצהרות שונות ובפועל ממשיכים לנסות להאכיל אותנו לוקשים. על קצת הגינות שמעתם???