המדריך להסרת כתמים מהבגדים

יש לי חברה טובה, שהיא כל כך קלמזי- שזה מטריף! היא רק לובשת בגד וכבר יש לה כתם (עוד לפני שהספיקה לנשום!). אז אחרי שנים של חיפושי דרכים יעילות להסרת כתמים מבגדים, ליקטתי עבורכם שלל טיפים ועצות, כי בטוח תצטרכו את זה פעם...

כתם דם: לשטוף אך ורק במים קרים! שטיפת דם במים חמים יקבע את הכתם בבד. אפשר לטפטף קצת מים על סודה לשתייה עד שזה הופך לממרח. מכסים את הכתם משני הצדדים, מחכים 15 דקות, משפשפים את הממרח לתוך הכתם ושוטפים.

כתם שמן: שופכים מיד טלק בשפע על הכתם, מעסים אותו לתוך בד, ומכבסים כרגיל אפילו לאחר כמה שעות.

רוטב עגבניות; שוטפים במים קרים עם נוזל ניקוי לכלים. אם הכתם הספיק להתייבש, יש לרסס חומר ממיס שומנים (מסירים וכדומה), ומיד למכונת כביסה.

כתם שזיפים: להשרות בחלב חם (לא רותח) לשעה+.

כתם שוקולד: מגרדים כמה שיותר עם סכין מטבח, ולאחר מכן משפשפים עם נוזל לניקוי כלים.

כתם יין: משרים את הכתם בחלב שחומם מעט, או מרססים על הכתם קצף גילוח, משאירים כחצי שעה ושוטפים בהרבה מים. לא ירד? משרים במסיר כתמים המכיל חמצן פעיל (בדים צבעוניים), או במים מהולים באקונומיקה (בדים לבנים), ומכבסים כרגיל.

כתם קפה: מערבבים חומץ לבן 5% ושתי כפות מלח ומשרים את הכתם בתערובת.

כתם ליפסטיק: משרים את הכתם בתכשיר נוזלי לניקוי כללי (ללא כלור!), משפשפים ושוטפים בהרבה מיםך כדי שהנוזל לא יכתים את הבד.

כתם לק: לק הוא בעייתי ולא תמיד יורד מהבד. גרוע מכך, הוא עלול להתפשט ולגדול על הבד- לכן יש לנסות להסירו בזהירות רבה. מתחו את הבד טוב טוב כדי שהכתם לא יעבור לחלק אחר, שפשפו בחוזקה ובתנועות קטנות עם מברשת שיניים טבולה במסיר לק. ברגע שהכתם מתחיל להתפשט שטפו עם המון מים. טבלו את המברשת באבקת כביסה רטובה ושפשפו. חזרו על הפעולות עד להסרת הכתם.

כתם דיו: משרים את הכתם באציטון, משפשפים ושוטפים. אופציה נוספת היא השרייה ברוויון למשך שעתיים ולאחר מכן כיבוס.

שעוות נר: מחכים שהשעווה תתקרר ומגרדים אותה. מניחים על קרש גיהוץ, כשמתחת ומעל מגבת נייר רב פעמית ומגהצים. אחרי כל גיהוץ הזיזו את המגבות נייר.

כתם דאודורנט: משפשפים את אזור הכתם בתמיסה המורכבת ממים + אקונומיקה ולאחר מכן מכבסים. כתמים עיקשים: מרטיבים בגליצרין מחומם (להשיג בבית מרקחת), משהים כחצי שעה ומכבסים כמקובל. גם בבדים צבעוניים, אך אם אתם חוששים מהלבנה אתם יכולים להשתמש בקליה או באלכוהול.

כתם צהוב: (בבדי כותנה) להשרות בחומץ, לשפשף בעדינות ולכבס. אופציה נוספת היא ללסחוט לימון טרי על הכתם, קצת מלח ולשפשף היטב. לייבש בשמש.
כתם ממיצי פירות וירקות: לשטוף מיד. לשפוך הרבה מלח ולהשרות במים כשהכתם מכוסה במלח. אחרי שעתיים לכבס.

ולמי שאין כח להתחיל להתעסק עם כתמים, יצאו לאחרונה מספר מוצרים חדשים שעוזרים במלחמה העיקשת והיומיומית הזו;

ב'וניש קליה' טוענים שכביסה רגילה אמנם נראית נקייה מכתמים, אבל למעשה, היא מלאה בחיידקים. אריגים, מצעים, מגבות ובגדים משמשים כקן דגירה לחיידקים. שימוש באבקת כביסה או בג'ל כביסה בלבד אינו מספיק לקטילת החיידקים ולהסרת הכתמים, במיוחד בכביסה בטמפרטורות נמוכות. חדש מוניש קליה!! ג'ל מסיר כתמים שגם קוטל 99.9% מהחיידקים. הג'ל מתאים לכביסה צבעונית ולבנה ומסיר את הכתמים הקשים גם בטמפרטורות נמוכות. המוצר ישווק בכל רשתות השיווק בג'ל ובאבקה מחיר מומלץ לצרכן 36.99-39.99 ש"ח




עוד מוצר, שהוא בעייני הגאוני ביותר והוא מככב אצלי בבית, הוא "וניש קליה 7 ימים". מסיר כתמים חדשני לבגדים לפני הכביסה, היחיד המאפשר לכבס את הבגד עד 7 ימים לאחר ההתזה! אני מכתימה (כן,כן, גם אני טובה בנושא הזה), משפריצה ושוכחת... כך אני גם נשארת ירוקה לסביבה, כי אין אצלי דבר כזה להפעיל מכונת כביסה בשביל חולצה אחת. עלויות: 24.99-34.99 ש"ח. שווה!