להתלבש בצורה מחמיאה למבנה גופך

להתלבש בצורה מחמיאה בהתאם לגיל, לסגנון ולמבנה הגוף - זו משימה לא פשוטה. הסטייליסטית גאלה רחמילביץ' מעניקה מספר כללי ברזל ללבוש נכון ומחמיא לפי מבנה גופך.

כתפיים רחבות;

בשביל לטשטש כתפיים רחבות אנחנו צריכים ליצור קווי חיתוך לאורך גם בעזרת הבגדים וגם בעזרת אקססוריז. חזייה מבצבצת/ צעיף/שרשרת דומיננטית יוצרים קווי חיתוך המעניקים אשלייה של כתפיים צרות יותר. גם עגילים ארוכים מאוד יכולים ליצור את החיתוך. יש להימנע מכריות כתפיים וכיווצים למיניהם ומומלץ לבחור בגדים שקו תפר הכתף מונח 'פנימה' מסוף הכתף- לכיוון הצוואר. באותה נשימה ניתן ללבוש חצאיות בלון או מכנסיים ש'מרחיבות' מעט את האגן ליצירת פרופורציה נכונה.


חזה קטן מאוד;

בניגוד לדעה הרווחת שחזה קטן מאוד אינו מחייב חזייה, יש להיעזר בחזייה תומכת שתאסוף את הפטמה והעור ותעניק אשליה של חזה. אחד הסממנים הנשיים ביותר הוא החזה על כן יש ליצור אשליה של יש מאין. מומלץ ללבוש בגדים עם מחשוף גבוה יותר ולא ליצור חיתוך בין השדיים בעזרת שרשרת או צעיף. ניתן להיעזר בכריות סיליקון למילוי החזייה. שילוב שכבות יעניק מראה 'מלא' יותר לחזה כגון ווסט על חולצה. מומלץ להיעזר בבדים עבים יותר ובגדים בעלי קו תיפור מודגש או חגורה מתחת לחזה.


חזה גדול מאוד;

על מנת להשוות לחזה גדול מאוד מראה פרופורציונלי מומלץ להיעזר בחזייה טובה שתחזיק את החזה גבוה ושלא יפול על הבטן. יש לבחור בבגדים בעלי מפתחים עמוקים כגון V או להיעזר בשרשראות ארוכות שיצרו חיתוך. לא מומלץ לבחור בבגדים עם קו תיפור מודגש או חגורה מתחת לחזה שכן זה מדגיש אותו מאוד. מומלץ לבחור חולצות ש'נופלות' ישר מהחזה לכיוון הבטן, ואינן נכנסות מתחת לחזה עצמו. עדיף לוותר על חולצות מכופתרות (כיוון שהן נראות כאילו הן עומדות להתפוצץ על החזה) ולהעדיף חולצות חלקות ולא בעלות הדפסים או טקסטורות שונות באזור החזה.


כרס/ בטן רפויה;

מומלץ להימנע מבגדים צמודים באזור הבטן. גזה מושלמת הינה גזרת A כאשר החולצה/השמלה עוטפת את הגוף היטב באזור החזה ויורדת כלפי מטה החוצה. מומלץ לא ללבוש חולצה עם הדפס בודד על הבטן עצמה שכן זה ידגיש אותה. מבחינת הלבשה תחתונה מומלץ להיעזר בתחתון גבוה או מחטב. יש להימנע ממכנסיים בגזרה נמוכה שמדגישים את כל העודפים. גזרה גבוהה תאסוף את כל העודפים בשילוב חולצה שמגיעה עד אמצע הישבן. מומלץ לבחור שרשראות שמסתיימות בגובה החזה ולא נופלות על הבטן. לא מומלץ לשלב חגורה צמודה על הבטן, ואם כבר יש לשלב חגורה שנסגרת בצורת V ולא בצורה ישרה.


מבנה עגלגל;

במבנה גוף עגלגל מומלץ ליצור אשליה של כינוס במותניים בעזרת הדפסים בחולצות. מומלץ פסים אלכסוניים שנפגשים במרכז הגוף. שרשראות אורך שיוצרות צורת V ומכנסיים מתרחבים עד לרצפה שיעניקו אשליה של אורך וצרות. יש להימנע מחגורות במותן. מחשופי V וחולצות מכופרות יראו נהדר.


מבנה אגס;

מחשופי סירה רוחביים אשר יעניקו אשליה של אגן וישבן קטן יותר, שמלות וטוניקות בגזרת A, בדים מלאי זרימה וכיווצי אורך. מומלץ להימנע מהדפסים או שינויי צבעים באזור האגן וכמו כן יש לוותר על חגורה. גזרה נמוכה במכנסיים עדיפה על גזרה גבוהה שתדגיש את רוחב האגן וגודל הישבן. חולצה שמגיעה באורכה עד למרכז הישבן תעניק אשליה של ישבן קטן יותר. מומלץ ללבוש חולצות עם כיווצים בכתפיים ו/או כריות.


איזור מותניים בעייתי (ללא מותניים(:

ניצור אשליה בעזרת בגדים ואביזרים שיש מותניים בעזרת רוחב; חגורה עבה ישרה, פסים לרוחב, גזרה גבוהה במכנסיים ועיצובים עם עודפי בד וכיווצים למיניהם באזור האגן. מומלץ ללבוש בגדים רפויים מעט או שעוטפים את הגוף אבל לא צמודים, וכן מראה השכבות יספק נפח ומסתורין. חצאיות ושמלות בגזרת A שנפילתן מתחילה מאזור הבטן יעניקו אשליה שמסתתר מתחת אגן. להימנע מבגדים בגזרה ישרה.


רגליים קצרות;

להימנע מגזרה נמוכה במכנסיים וממכנסיי 7/8. העדיפי מכנסיים/חצאיות בגזרה גבוהה. כל בגד שמגיע עד לקו הבירכיים – יאריך את הרגל, וכל בגד שיכסה את הנעל (מקסי). בגד שאורכו בין קו הבירכיים לפיקת הקרבול- יקצר את הרגל. נעלי עקב/פלטפורמה יעשו רק טוב. שמחה בצבע/הדפס אחיד יאריכו. ניתן להיעזר בחגורה בקו המותן הצרה ושילוב של שרשראות ארוכות יעניקו מראה ארוך יותר.


צוואר קצר ורחב;

מחשופי V ומחשופים מרובעים עמוקים. צווארונים העוטפים את הצוואר ויוצרים מחשוף V מצרים ומאריכים אותו. להימנע מגולף, צווארון סיני או מחשופים גבוהים. שרשראות וצעיפים דקים יעשו אף הם את העבודה. עדיפות לעגילים צרים וארוכים ולא לעגילים עגולים. מומלץ לאסוף את השיער ולא להניח אותו על הכתפיים.

נמוכות;

על מנת ליצור אשליה של אורך יש להתלבש במשפחת צבעים 1 כדון ג'ינס כחול וחולצה תכלת או שמלה אדומה וכו'. מומלץ להימנע מ-7/8, טוניקות וטייץ ובגדים רחבים מדי. פסים לאורך, שרשראות ארוכות וכפתורים מודגשים במרכז החולצה יעניקו אורך. נעלי עקב מומלצות בחום.


אגן מאוד רחב;

ניתן "להרחיב" את הכתפיים ליצירת פרופורציה ואשליה של אגן צר יותר בעזרת מחשוף סירה רוחבי, כריות כתפיים או כיווצים. להימנע ממכנסי סקיני ולהעדיף גזרה ישרה שעוטפת את האגן ויורדת מרוחבו בצורה ישרה כלפי מטה. מומלץ לוותר על חגורות שמדגישות את הרוחב. מומלץ להימנע מגזרה ישרה הן בחולצות והן בשמלות שכן הן ידגישו את רוחב האגן. גזרת A מומלצת.


ירכיים רחבות;

לוותר על מכנס צמוד או סקיני, עדיפות לגזרה ישרה. חצאיות בגזרת A וחולצות א-סימטריות שיוצרות חיתוכי אורך. העדיפי מכנסיים בצבע כהה ללא הדפסים, פרחים או שאר ירקות. ותרי על טוניקות והעדיפי חולצות לא צמודות ומעט רפויות שלא ידגישו מאוד את צרות פלג גופך העליון- שכן מראה זה יחדד וידגיש עוד יותר את רוחב פלג הגוף התחתון.


ישבן גדול מאוד ביחס לפלג הגוף העליון;

בדיוק כמו באגן רחב מומלץ להרחיב את מראה הכתפיים בעזרת מחשופים רוחביים, כריות כתפיים וכיווצים. ביחרי ג'ינס עם כיסים בינוניים שיצרו חיתוך והעדיפי מכנסיים בגזרה נמוכה או שהחולצה תגיע עד למרכז הישבן. הימנעי מהדגשת המותן הצרה כיוון שהדגשת הצרות תדגיש באותה נשימה את הרוחב. הימנעי מסקיני.


זרועות עבות ומדלדלות;

האריכי את היד בעזרת גופיות דקיקות (לסובלות מחום) או בעזרת שרוולים שאינם מסתיימים בחלק העבה ביותר ביד (עדיפות לשרוולים המגיעים למרפק). שרוולים צמודים ידגישו את העובי- העדיפי שרוולים רחבים מבדים קלילים ונופלים המטשטשים את עובי הזרוע. הימנעי משרוולים מקושקשים והעדיפי שרוולים חלקים. ניתן לשלב שרוולונים או ז'קטים.


נשים גבוהות מאוד;

נשים גבוהות מאוד יכולות ליהנות מנעליים שטוחות, גזרת 7/8 וסקיני. מכנסיים בגזרה נמוכה, פסים לרוחב (בכל עובי), ומגפיים עד הברך. על מנת לאזן את הגובה ניתן "לקצר" את הגוף בעזרת הנ"ל ולהכניסו לפרופורציה הנכונה.


מבנה גוף מרובע;

מומלץ מכנס ישר או סיגר וסקיני, חצאיות בגזרה ישרה וחלקות, מומלץ להימנע סטרפלס וחולצות במכנסיים אלא לבחור בחולצות רופפות יותר. עדיפות למחשופים עגולים וגבוהים מאשר מחשופיV. לוותר על חגורה בקו המותן הצרה אבל ניתן לשלב חגורה בקו המותן הנמוכה לכיוון היריכיים.


חגורות לנשים מלאות;

חשוב לזכור שכאשר מדגישים אזור צר- מדגישים באותה נשימה אזור רחב. מומלץ לשלב חגורות שנסגרות בצורת V ולא בצורה אנכית. לא מומלץ לשלב חגורה מתחת לחזה שכן היא מדגישה את הבטן. חשוב שהאבזם יהיה בולט וימורכז במרכז הגוף.


חזה נפול;

אסור לוותר על חזייה עם כתפיות! אין טעם בחזיית סטרפלס. ברגע שהחזייה מותאמת למבנה החזה היא מעניקה לו תמיכה ומרימה אותו- ואז כל בגד יתאים.

"שניצלים"/ "טאיירים";

להימנע ממכנסיים בגזרה נמוכה. מומלץ לשלב תחתון גבוה או מחטב שיאסוף את הכל. מומלץ לבחור חולצות שרופפות ואינן צמודות באזור הצמיגים. להימנע מחגורה בגובה הצמיג. שרשראות ארוכות ימשכו את תשומת הלב מהאזור הרגיש אל עבר המחשוף.

מבנה גוף בעל גבנת קלה;

גיבנת בגב יכולה להטשטש רק על ידי שיער ארוך יותר.

טורסו ארוך מדי;

במקרה של טורסו ארוך מומלץ להימנע מטוניקות ולשלב מכנסיים בגזרה גבוהה וחולצות קצרות יותר או בתוך המכנס. ניתן לשלב חגורות במותן הצרה או מתחת לחזה ליצירת אשליה טורסו קצר ורגליים ארוכות יותר מומלץ להימנע משרשראות ארוכות וצעיפים. ז'קט קצר יכול אף הוא לעזור "לקצר" את הטורסו.

שוקיים שריריות;

שוקיים שריריות ניתן להסתיר מתחת לשמלה/חצאית/מכנס מקסי. רוצה ללבוש שמלה באורך מידי? העדיפי שמלה עם הדפס בפלג הגוף העליון ושילוב נעליים בצבע השמלה. ביחרי במחשוףV או מחשוף פתוח ורחב ושדרגי עם שרשראות באורכים שונים על מנת ל"גנוב" את ההצגה מהשוקיים. כמו כן העדיפי להיעזר בגרביונים כהים וחלקים.