שילחו את מרקו לחפש את אמא!


שנים הייתי מכורה לנעלי מרקו. שנים! לפני הרבה הרבה שנים... פעם ידעו ב'מרקו' ליצר נעליים יפות, אופנתיות, נוחות ובמידות נורמליות, אך עם השנים הם התחילו להחליק במדרון חלקלק, זנחו את האיכות, יצרו גירסאות מחרידות לנעלי הזנות של ג'וליה רוברטס ב'אישה יפה', ובעיקר הצרו ושינו את מידות הנעליים. מאז אני כבר לא נמנת עם לקוחותיהם (בגלל שהם לא רוצים לייצר 41 של פעם, לא בגללי). השבוע חשפו במרקו את קולקצית הנעליים שלהם לחורף 2011 (בתקווה שמתישהו יגיע אלינו). מכיוון שאינני יכולה למדוד ולחוות באופן אישי, לקחתי 3 פרגיות כוסיות לסשן מדידות, ולצערי האכזבה הייתה רבה; ראשית לקח לנו זמן לאתר נעל בעיצוב נחמד ולא זקן ומיושן, ושחף מעקבי הרצח שמקשטים את מרבית הנעליים (מעצבי מרקו- אתם זוכרים שהלקוחות שלכם מחפשות נעליים לעמוד ולרוץ איתן יום שלם, נכון?). לאחר שנמצאו מספר דגמים שנראו סבבה על המדף, גילינו להפתעתנו שגם על רגל קטנה בעלת קרסול צר המגפונים נראים מ-ח-ר-י-ד ורוב העיצובים יוצרים מראה מאוד מגושם ולא מחמיא לרגל. בנוסף, ניחא ויתרתם על שיק, ניחא ויתרתם על איכות, אבל מה נסגר עם המחיר??? 800 שקלים לנעל שהיא לא שיא השיק, לא ממש איכותית ולא שיא הנוחות זה ממש מוגזם בעיניי. יסלחו לי חבריי, אבל את זה ניתן למצוא בטו גו במחיר הגיוני.

נראה לכם שהמגפון שווה 1000 ש"ח?

ונחתום בנימה חיובית; נעלי הגברים של מרקו בהחלט חמודות. ישנם מספר דגמים מדליקים כמו המגפונים עם האבזמים ושילוב הטקסטורות וכמובן הנעליים הקלאסיות. במרקו מנסים לספח את עדר הגברים אליהם אבל הקולקציה שלהם לא מספיק מגוונת ורחבה, אך בהחלט ישנם ניצנים חיוביים. בעקבות תלונות 3 גברברים שנבחרו בקפידה עלי ידי למדידת הקולקציה, אני ממליצה למרקו לעדכן ולרכך את הסוליות, כי זה היה נראה כאילו דחפו לשלושתם מקל באחוריים כי הם לא יכלו להזיז את כף הרגל כאשר צעדו עם הנעליים.

חוץ מזה הכל מהמם... מי ייתן ועונה הבאה תידבקו בנוסטלגיה חיובית, תייצרו מידות ראויות, עיצובים רעננים ועדכניים ותעניקו מחירים הגיונים לסחורה.


הגירסה המקורית של הכתבה. הכתבה שפורסמה באתר; http://www.makara.co.il/?p=7049