פלא שאין לך מה ללבוש? מתי הצלחת לפשפש לאחרונה בכל הארון שלך?

יש לי חברה טובה שכל הזמן מקטרת שאין לה מה ללבוש. זה מוכר וידוע- ואני שומעת את זה מכל כיוון, ואפילו מסננת את זה מדי פעם לאוויר (כדי שיהיה לי תירוץ לשופינג). העניין הוא, שש', חברתי היקרה, לא מפסיקה לרכוש בגדים חדשים ולבזבז טונות של כסף. אז איך יכול להיות שאין לה בגדים?
תחילה היא תירצה את זה בעובדה שיש לה 3 ארונות בגדים ב-3 ערים שונות. אחד בדירתה צמוד לעבודה ולאוניברסיטה, אחד אצל ההורים ואחד אצל החבר. וכך, עם רק 3 ארונות- אין לה מה ללבוש!!!
אז עם הזמן החבר הלך וגם שנת הלימודים נגמרת והכל צומצם לארון בבית ההורים. אחרי שלל הקיטורים נכנעתי והתייצבתי לראות איך לגברת אין מה ללבוש ומה קורה שם בארון הבגדים.
כשנכנסתי-חשכו עייני!!! OMG!!!! חדר ארונות- יש. מדפים -יש. קולבים- יש. טריליון שקיות מלאות בגדים על הרצפה- יש. בגדים ושמיכות מלאי אבק- יש. נעליים פזורות לכל עבר- יש. גישה לארון- אין. מה יש בארון- לא זכור. איפה בגדי החורף- בשקיות. איפה בגדי הקיץ- בשקיות. איפה הראש???? מחובר לכתפיים למזלה!

כך זה נראה לפני...
אז בואו נקסקס לרגע על הדבר הבסיסי; לא מעבירים בגדים בשקיות פלסטיק. כשעוברים דירה מעבירים בגדים או במזוודות או בקרטונים. הבגדים סופגים את ריח שקיות הפלסטיק... וזה לא ממש נעים.

דבר ראשון שעשינו: למיין!
את כל השקיות עם בגדי חורף זרקנו בצד אחד, ואת בגדי הקיץ בצד השני.
פתחנו את השקיות והעפנו את כל מה שקרוע או מוכתם (תלמדו לשחרר! זה רק בגד!!!)
לאחר מכן גילינו שלל בגדים של אותה חברה ושהם אותו דבר- ומיד פתחנו מחלקת תרומה בפינה השלישית.
לאט לאט צימצמנו את כל השקיות ל-4 ערמות; לשמור חורף, לשמור קיץ, לזרוק, לתרום.

עוברים הלאה!
אחרי שפילסנו את הדרך ומצאנו את הרצפה, עברנו לארון הבגדים. שלפנו מתוכו את כל הבגדים ומיינו בהתאם ל-4 הערמות. על הדרך גם גילינו שלל בגדים של האחות, בגדים של האמא ושל עוד כמה- כי היה להן הכי נוח לדחוף קצת לארון... פינינו וחילקנו לכל אחת את בגדיה, ניקינו את המדפים והתחלנו לסדר.

ש' לא גבוהה ולכן אינה מגיעה כלל למדף העליון בארון, לכן החלטנו להפוך את המדף העליון לאחסון (דברים שלא צריכים מדי יום, לכן אין צורך בנגישות קלה אליהם). ארזנו יפה את כל שמיכות הפוך ואחסנו במדף העליון בארון- כך הן לא יצברו אבק. 

אחרי... פתאום יש רצפה ומלא מקום...

במדפים האחרים יצרנו 2 חלוקות; מקדימה ומאחורה.
בחלק האחורי אחסנו את קולקציית החורף; במדף אחד סריגים, במדף שני מכנסיים, במדף שלישי שמלות וחצאיות חורף.
בחלק הקדמי של כל מדף אחסנו את קולקציית הקיץ (העונה הנוכחית), לפי אותה חלוקה; מדף אחד חולצות, מדף שני מכנסיים ומדף שלישי שמלות וחצאיות.
בכל מחלקה (חולצות/מכנסיים וכו') יצרנו חלוקה של בגדים לעבודה, בגדים לבילויים ובגדים לבית (סריגים, חולצות ארוכות דקות וכו').
כך הפכנו את הכל לנגיש וחשוף. כעת ש' יכולה לראות את כל המלתחה הרלוונטית לעונה, ולבחור מה ללבוש (ויש לה בשפע), מבלי 'לחרוש' על אותו הבגד בלי סוף- כי עכשיו הכל פרוס לפניה.

פתאום נותר לנו המון מקום פנוי, גם בתלייה וגם במדפים. איזה כיף!!!
עוד פרט חשוב; את המעילים, הז'קטים ושאר פריטי החורף אחסנו בצד הרחוק יותר של הארון. כך כשש' נכנסת לחדר הארונות, החלק הקרוב ביותר לדלת, והמרווח ביותר, הוא החלק בו היא משתמשת באופן יומיומי. המחשבה על נוחות ונגישות- היא החשובה ביותר כאשר מסדרים את הארון או את חדר הארונות.

ועכשיו, לנעליים!
החדר של ש' הפך עם הזמן לחדר אחסון ריהוט. ככה זה, הילדה עברה לדירה בעיר אחרת, והחדר הפך אט אט למחסן. אז אחרי שש' קיטרה והתעצבנה, לימדתי אותה איך להפוך את מה שיש לשמיש ונוח. מה זאת אומרת?
גילינו עגלת מגשים כזו שהיו מגישים בה בעבר אוכל והפכה עם השנים למעין פריט מהמם שמניחים עליו חפצים לראווה.  כמובן שגם רהיט זה היה קבור תחת שקיות הבגדים... לקחנו את העגלה שכוללת 3 מגשים (שהפכו מבחינתנו ל-3 מדפים). הנחנו אותה מתחת לחלון (שהיה לפני כן עמוס בשקיות עם הבגדים), ועליהם הנחנו את הנעליים של העונה. כך יצרנו בעצם תצוגה מסודרת של כל הנעליים.

לפני

אחרי. תצוגת נעליים
היתרונות; הנעליים לא על הרצפה = ניתן לנקות בקלות. כל הנעליים פרוסות וגלויות כך שש' יכולה להפסיק לנעול רק זוג אחד, ולהתחיל לנעול את כל הזוגות, לשלב ולגוון. כשיגיע החורף, היא פשוט תחליף את תצוגת נעלי הקיץ לתצוגת נעלי החורף, ותתחיל לנעול את כל מה שרכשה, במקום רק זוג אחד... כי למי יש כוח או זמן להתחיל לחפש נעליים בבלאגן?

העומס שיצר הבלאגן העיק מאוד על ש', ויעיק על כל אחד. מרוב הבלאגן היא לא ידעה אפילו מאיפה להתחיל לסדר! אז אם גם אתן מוצאות את עצמכן קבורות בבלאגן של ערמות, שקיות, בגדים או כל דבר אחר, קחו חברה ליום סידורים, מלאו לכם כוס שתייה קרה וסדרו לאט לאט וביחד. זה הרבה יותר נעים והרבה יותר פשוט. לנו לקח 5 שעות להפוך את כל החדר (כולל חדר הארונות) ממחסן לחדר מסודר ונעים. זה יותר פשוט ממה שזה נראה, וכשיש אתכן חברה- זה גם הרבה יותר כיף!