את הקול שלי הפסדת

להיות נבחרת ציבור זה להפוך לאישה מובילה אשר זוגות עיניים רבות נישאות לבשורות שהיא מביאה. להיות נבחרת ציבור זה להקפיד להתנהג בהתאם ולהתנסח בהתאם כי את כבר לא אדם פרטי אלא מודל לחיקוי. להיות נבחרת ציבור זה גם המון כוח להשפיע; פתאום למילים שלך יש משמעות גדולה יותר. להיות נבחרת ציבור זה גם (בעיקר) לדעת מתי לסתום את הפה ומה לא לכתוב. את הרי משחקת בפוליטיקה, אז כל עניין הפוליטיקלי-קורקט הוא משהו שאמור לזרום לך בדם. ואם נפלט לך, אז אל תתפלאי למצוא עצמך מככבת בפוסטים זועמים כדוגמת זה.

על מה אני מברברת הקדמה כה ארוכה? על ח"כ עדי קול. מדובר באישה נאה, רזה שנמצאת בכל המוסכמות החברתיות להגדרה 'יפה'. עד כאן הכל מהמם. בנוסף, היא גם בעמדה כה משפיעה, שזה מרגש וחשוב בפני עצמו. אממה? ביום האישה הבינלאומי (שהיה ב-8/3) העלתה הגברת סטטוס לפייסבוק שלה. והרי הסטטוס המלא לפניכם כצילום מסך שצילמתי מהפייסבוק:


היא מתייחסת בתחילת הסטטוס לעניין שלדעתה אין כל צורך לעדכן בכל פיפס קטן, וממשיכה בסיכום שבועי של עניינים פוליטיים וחברתיים בהם עסקה- שזה חשוב לדעתי שכנציגת ציבור, במיוחד בתקופה זו שאנחנו האזרחים איבדנו כל אמון בנציגנו, לעדכן לספר ולשתף מה העשייה הציבורית, ולמחוק לנו לרגע את האימג' שבו כל הח"כים יושבים במזנון הכנסת על בורקס וקפה שחור וצוחקים עלינו האזרחים הקטנים והסתומים שמפרנסים אותם. אחרי שהגברת סיימה לסכם את פועלה (שביננו, 3 נושאים בשבוע??? עוד הוכחה שאני צריכה להיות ח"כית- זה ממש חופשה שם!!!) היא מצאה לנכון לשתף אותנו בחגיגה הפרטית שלה- היא החלה דיאטה!!! 
אני מבינה שהיא כנראה רצתה להוכיח שהיא אדם כמו כולם, כזה שבשבועות עמוסים (3 נושאים????!!!!) היא הזניחה את הרגלי האכילה שלה, אבל בחייאת??? מה נסגר איתך??? את, הבלונדה הרזונת (תטיילו אצלה בתמונות בפייסבוק ותבינו) משדרת בסטטוס האווילי הזה, שבזמן שיאיר לפיד ובנט מגדלים כרס כי הם עסוקים בהרכבת ממשלה ועוד כל מיני עניינים שוליים, את, הליידי הנבחרת, מעצם היותך אישה, בוחרת להתעסק במשקלך ובדיאטה!!!!
ועוד הוספת חטא על פשע והמשכת לספר לנו סיפור קורע לב שהחזקת מעמד כל השבוע, אבל ביום ג' התרסקת ובלעת המבורגר! שומו שמיים!!!! ואז גם ביקשת כמה נקודות זכות!!!!
אני רוצה לראות סטטוס כזה אצל ביבי או בוגי או כל גבר אחר. מה קורה לך? בעוד שפוליטיקאים אחרים בוחרים "לשעמם" את בוחריהם בסטטוסים שמעדכנים באופן שוטף את פועלם, את מצאת לנכון לקשקש איתנו על הדיאטה שלך ועל ההמבורגר? ועוד בסוף לבקש מאיתנו נקודות זכות? למה לעזאזל את צריכה שמישהו ייתן לך נקודות? את מחכה לאישורו של מישהו? ומה המסר שאת משדרת בסטטוס הזה לנשים בכל הגילאים? את לא בטוחה? אז אני אגלה לך;
את משדרת שכאישה תמיד תהיי עסוקה בדיאטות למיניהן במקום במרדף אחרי כסא הבטחון בכנסת, כי בטחון זה לגברים ודיאטה לנשים. את משדרת לנשים באשר הן, שלא חשוב כמה את רזה או מצליחה- את תמיד תעסקי בנושא הכה חשוב וקריטי- הדיאטה. את מעצימה את התפיסה החברתית הכה שגויה ומוטעת לגבי מראה האישה האידאלית שיכולה להצליח ובכך מחלישה כל אישה באשר היא, ולא משנה אם היא בעמדת מפתח או לא. את גורמת לנו, הנשים שנלחמות מדי יום על מקומן- להיות קטנות וחסרות ערך. ולמה? כי בחרת להקדיש שורה אחת בלבד לנושא הסחר בנשים מול 5 שורות וחצי לעניין הדיאטה שלך! שהרי דיאטה חשובה הרבה יותר מכל נושא אחר בעולם, בעיקר אצל נשים!
בעוד שנשים בכל הגילאים נלחמות ברחבי הארץ בהפרעות אכילה קשות שנגרמו להן גם בעזרת עולם התקשורת וגם בעזרת פליטות פה של אנשי ונשות ציבור, את בוחרת להצטרף למקהלה ולדון בנושא המשקל שלך ועוד מהצד השלילי ביותר. מה חשבת לעצמך? את דמות ציבורית, דמות שאנו נושאות אליה עיניים ותומכות בה, את דמות שמיקומך בעולם הפוליטי מסב לנו גאווה, את מודל לחיקוי. אבוי לך גברת קול!!! אבוי לך לעודד את התפיסה החברתית המעוותת לגבי 'אידאל היופי' החברתי. הנזק שגרמת בסטטוס קטן אחד שלך הוא כל כך עצום שידרשו שנים של מלחמה בשביל לשנותו.
אני מצפה ממך לשים לב למילותייך, לעודד נשים לאהוב עצמן כפי שהן, לעודד נשים לשנות (ולא דרך הלקאה עצמית של אכלתי המבורגר ובא לי למות), להניע נשים להילחם בשביל להגיע לנקודות מפתח, ובעיקר אני מצפה ממך שתהיי מודעת להיותך מודל לחיקוי. ולזה יקירתי- יש יתרונות ויש חסרונות, אבל בעיקר יש המון המון כוח. נצלי אותו לטובה!