אמא מסרסת

אומרים שאמא יש רק אחת, ושלא בוחרים אמא, ושאמא יודעת הכי טוב- ועוד כל מיני משפטי מחץ היסטריים למיניהם. לצערי גיליתי ב-3 השבועות האחרונים שיש אנשים שעדיף היה להם ללא האמא שלהם. נתקלתי באמא שהתעללה נפשית ופיזית בבתה בת ה-31 מול חנות מפוצצת באנשים. אותה 'ילדה' הפכה להיות בת 8 ברגע שהאם הרימה עליה יד- וכל חטאה היה למדוד שמלה שהאמא לא אישרה. מצאתי את עצמי הופכת מסטייליסטית שמפנקת את ה'ילדה' בשעת ייעוץ כייפית- לשוטרת שמגינה בגופה על אותה אישה שסורסה במשך שנים על ידי הדמות שהייתה אמורה לשמש לה מודל לחיקוי, על ידי הדמות שהייתה אמורה לאהוב אותה ולקבל אותה בדיוק כפי שהיא- ללא צורך או רצון לשנותה. התקרית אגב הסתיימה בזה ש'הילדה' נסעה איתי ולנה מחוץ לבית האם.

מזועזעת
במסגרת הפרויקט המשותף שלי עם ML אני פוגשת בסניפי הרשת קהל לקוחות מגוון, מכל הסוגים, העדות, השכבות והמעמדות. כולן באות לאותה מטרה- לקבל סטיילינג אישי- אבל כל אחת יוצאת עם משהו אחר. לא פעם, אני יוצאת עם משהו אחר...
אני אישה שמנה, קל להן להזדהות איתי, קל להן לרצות להרגיש נוח בגופן כמו שאני מרגישה בגופי, קל להן להיסחף איתי למעוז המדידות בו מותר למדוד ולנסות הכל ואפילו להעיז להסתכל במראה ולפלוט "יואו אני מהממת ככה". קל להן נורא עד שמגיעה האם המסרסת ומטיחה קללות או מרימה יד או פשוט רומסת את פת הביטחון העצמי ומודיעה לבתה "איכס את נראת כמו הר געש מזוויע, את דוחה, תורידי תורידי מהר!". אז לעיתים זה נגמר רק במילה מגעילה ואני מוצאת את עצמי נכנסת לתא עם הילדה, מנסה להרחיק את האם ולחזק את הילדה ולעיתים זה נגמר ביצירת חוצץ בין האם האלימה לילדה.
זה כל כך מזעזע בעיניי שאמהות מסרסות את בנותיהן בגלל טמטום שנקרא משקל. אז מה אם היא שמנה? SO FUCKING WHAT???? אז היא שמנה- תתמודדי עם זה! זה אומר שהיא מפגרת? מכוערת? מצורעת? מה???
ההורים שלי גידלו אותי בסביבה הכי אהובה בעולם ומעולם לא נתנו לי להרגיש שיש ולו פגם אחד קטן בי בגלל משקלי. מעולם לא הייתי רזה, ועם זאת אני מרגישה נהדרת, מקבלת את עצמי, ואוהבת את מה שאני רואה במראה. האין זה תפקידם של כל ההורים לגרום לילדיהם אושר וביטחון?
ארבעה מקרי אמא מסרסת חוויתי עד כה- ואני מתפללת שלא אראה או אחווה מהצד עוד. אני מקווה שאותן ילדות גדולות ימצאו את בטחונן העצמי ויבנו לעצמן חיים שלמים ומאושרים ללא קשר לאמם, ומקווה שגם האמהות העממיות והסתומות יפסיקו להתעלל בילדות שלהן בגלל שהן לא אנורקטיות.
משקל זה לא פגם- למי שהוא מפריע ניתן לשנותו ולמי שלא מעוניין לשנותו צריך ללמוד לקבל אותו ולאהוב אותו. חיים פעם אחת- וזה לא משנה אם את רזה או שמנה- תבחרי את החיים הנכונים לך (ולא לאמא שלך)!