צדיקה בסדום

מה עוד לא נאמר על עולם האופנה, על מעצבים ישראליים ועל קהל הלקוחות שלהם? בזמן שבורכנו באגן הים התיכון, מעצבי אופנה רבים מתעלמים לגמרי מפלח השוק המכובד הזה (שמתחנן לבזבז כספו אצל המעצבים שמסרבים להכיר בקיומו), לכן דבר לא גרם לי אושר יותר ענוג מאשר קריאתה של ח' לעברי: "גאלה תראי! חזונך התגשם!!!".

ההתרגשות העזה התרחשה בתצוגת האופנה של המחלקה לעיצוב אופנה, בוגרים 2012, של המרכז האקדמאי ויצו חיפה. לא סתם בתצוגה, אלא בסשן של הבוגרת לינה קויפמן שהציגה את קולקצייית The Yaga Revolution על קבוצת בנות מ-ה-מ-מ-ו-ת במידות ר-ג-י-ל-ו-ת. כן כן, קראת נכון! לא על דוגמניות מקצועיות מסוכנות, אלא על בנות אגן הים התיכון, כאלה שהן הלקוחות הפוטנציאליות שלה!!!
לינה, אישה עם יריכיים משל עצמה, התחברה למצוקתה האישית והציגה קולקציה שגזרותיה מלאות פוטנציאל מסחרי, והפיחה חיים בתצוגת האנורקסיה-שיק. זה היה מחזה כה מלבב עד ששלל עיתונאי אופנה שישבו לצידי (גם כאלה ששונאים נשים ואוהבים קרשי גיהוץ) התמלאו התרגשות עבורי (כאילו אני הצגתי קולקציה). זה היה מדהים!!!
על המסלול הוצגו שלל עבודות נהדרות מלאות פוטנציאל גם של מעצבים אחרים, אך כידוע, רובם התמקדו בגזרות למסלול ולא בגזרות ללקוחות העתידיות. אין לי ספק, שאם הם יהיו חכמים, הם ילמדו דוגמה מלינה כאשר יפתחו עסק.

ומה יותר טוב ממראה עיניים? קבלו הצצה קטנה לקולקציה שהוצגה:





בספר התצוגה, בו כל אחד מהמעצבים כתב על הקולקציה, מספרת לינה קויפמן על ההשראה לקולקציה; " כשהייתי קטנה, סבתי סיפרה לי סיפורים נפלאים מתוך הפולקלור הרוסי, אחד הסיפורים הללו...בו מצאתי משמעויות נסתרות. הסיפור מייצג מסע לתוך נשיות ובגרות... הקונפליקטים שיש בכל אישה על מי שהיא ואיך שהיא נראת וכיצד החברה מייחסת לה תפקידים מסויימים. הניראות של באבא יאגא (הדמות בסיפור ג.ר.) רחוקה מזו הנשית האידיאלית אך אין זה מפריע לה להתנהל בביטחון וכוח. הסיפור נתן לי השראה לקולקציה וגם השראה אישית, לקבלה ואהבה עצמית. בחרתי להציג את הקולקציה על נשים במידות רגילות- נשים אמיתיות, נשים כמוני המציגות אופנה במידה גדולה".
קסום בעיניי!!! לינה תעצבי לי בגדים!!! חיזקי ואימצי!

צילומים: ארקדי פסחוב