להיות יחודית? מיומנה של סטייליסטית

המיני חורף פקד את אזורינו מאוחר (החילוניים יאשימו את ההתחממות הגלובלית, הדתיים יאשימו את החילוניים), אבל לא משנה באשמת מי העניין, שהרי מדובר בפינוק נהדר עבורנו- הקונים. למה? כי במהלך שלושת החודשים האחרונים כולם נתקעו עם סחורות לחורף, ועכשיו המבצעים יפציעו בכל חלקה טובה ויאפשרו לנו למלא את המלתחה בגודיז במחירים נחמדים. ומה יותר כיף מאשר לרכוש מגפיים? שהרי ידוע שחבריה הטובים של האישה (אחרי היהלומים כמובן) הם המגפיים. אז בין ריקוד גשם אחד למשנהו, יצאתי לבקר ברשת הנעלה מייד אין יזרעאל, בי יוניק.

כששמעתי לראשונה את השם ציפיתי למצוא נעליים מעוצבות להחריד, כאלה של קורבנות אופנה, שכן הפירוש של בי יוניק זה להיות מיוחדת. כשראיתי את חלון הראווה הייתי בטוחה שמדובר בנעלי סבתות (כי רוב החלון הציג את נעלי בן ישי המאוד מכוערות- ואין מה לעשות- הן מכוערות!), אבל כשנכנסתי לחנות, לשמחתי הרבה נתקלתי בהפתעה; נעלי בי יוניק הן בעיקר קלאסיות, לעיתים יש הבלחות קטנות של טרנדיות, אבל הקו הקלאסי שולט היטב בקולקציות. ולמה זה לשמחתי? כי בשוק הנעליים המקומי נהיה טרנד ליצור כל מיני קרקסים וזוועות בצורת נעליים, ועם הזמן המשימה למצוא נעל קלאסית, נכונה ונקייה הפכה לקשה מאוד. וזה לדעתי היוניק של בי יוניק.

כשנקראתי לדגל לעשות סטיילינג לקמפיין החורף שלהם, מצאתי המון פערי מיתוג שקלקלו להם לדעתי. הקמפיין הנוכחי מציג את הייחודיות הגדולה שלהם- נעליים ומגפיים בקו נקי, יוקרתי ובלי יומרנות- הנעלה לכל מי שיש לה באמת סטייל. לא מצאתי שם עקבים קורעי גב, עימומים מחרידים שלוחצים את האצבעות וגורמים להן לעלות אחת על השנייה ועוד. אצלם אין פלצנות וגם לא יומרנות להיות הכי טרנדיים, הכי מגניבים או הכי הזויים. הם פשוט עושים נעליים. ועושים את זה בארץ!

בעוד שבקמפיין המושקע מצאתי את יוליה פלוטקין, השם הכי חם בשמיי ישראל כרגע (חסמבה, עניין של זמן וכו'), בחנות לא מצאתי ולו זכר לפלוטקינית. מישהו אמר מיתוג רע?

בקמפיין מוצגות אושיות אופנה קלאסיות אך עדכניות שחותמן על עולם האופנה נשאר ניצחי ואיתן אל מול כל הפרגיות הצעירות והטראשיות שמנסות להפוך את הארוחה של אייל גולן לשמלה (ר"ע גאגא והסטייק). בעוד שהמגף האדום מעטר את רגליי מרילין מונרו הסקסית, הוא בכיף יכול להשתלב לנו עם ג'ינס מעלף, אודרי הפבורן מתהדרת במגף גבוה אפור ומטריף ובנעלי אוקספורד שהפכו העונה לטרנד שבא להקיא ממנו, אבל בהחלט נעליים מושלמות לאקלים הישראלי. לצד אייקוניות האופנה יצרו בבי יוניק גם את לוק האישה המודרנית; העובדת, הסקסית, החזקה, עם מגף בשילוב כובש של עור אפור עם עור חום וקורטוב של ריצ'רצים. בקיצור- משגע!

אבל מכל השגעת של התמונות, כשמחפשים את החנויות- קל לפסוח עליהם וחבל, כי ישם שם הרבה מציאות! נעלי עור משובחות ומעוצבות במחירים סבביים לגמרי- זו בהחלט מציאה בארץ הגזלנים. אז באהבה רבה אני מציאה לקחת קורס בשיווק ומיתוג ולהמשיך לעצב נעליים מהממות!

קצת תמונות מאחורי הקלעים;

צילום יח"צ; אפרת שליטא-בונדי