לא פוליטיקלי קורקט

אצלנו בארץ כולם רוצים אמריקה. כולם רוצים הכל בגדול, הכל חזק, להגשים את החלום האמריקאי בישראל. אצלנו בארץ רוצים גם שיקשיבו לנבחרי הציבור שלנו כמו באמריקה. תמיד נראה ששם הדברים מתקדמים ומשתנים, בעוד שאצלנו- ובכן, אצלנו נהיה גרוע מיום ליום. הפוליטיקאים שלנו רוצים להיחשב למובילים, למותירי חותם, למשפיעים, אבל בסוף אנחנו מגלים שגם שם, בכנסת, אף אחד לא מקשיב לאף אחד. אז מכיוון שאשת פוליטיקה אני לא, והאמת שפוליטיקה ממש לא מעניינת אותי, והימין ושמאל היחידים שאני מבינה בהם זה הידיים שלי (שמאל זו היד עם השעון, כן?), אז החלטתי לנקוט עמדה או דעה או בקיצור להציע לפוליטיקה את מה שאני יודעת לעשות- סטיילינג.
שנים אני מתרעמת על המראה החריד של הפוליטיקאים שלנו. בעוד שקונדוליסה רייס, מישל אובמה, גברת בוש ואפילו ליידי קלינטון מקפידות להיראות במיטבן אפילו בבילוי משפחתי פרטי, אצלנו כולם נראים כאילו הם יצאו מהרפת בקיבוץ.


מישל אובמה מדגימה שאפשר גם אחרת- כשיש לך שיק מקשיבים לך!

לא סתם אומרים שאי אפשר לתקן רושם ראשוני, כי תוך 10 שניות מרגע שראינו מישהו כבר גיבשנו את דעתנו עליו. ומי שמעיף מבט במישל אובמה מתרשם שמדובר באישה חזקה, דעתנית, נשית שלא משחקת משחקים. מנגד, אם נעיף מבט על הפוליטיקאיות שלנו נגלה שהן נראות בעיקר עייפות, טרודות, לא פעם נדמה שהן בדיוק סיימו ספונג'ה (ואזכיר לכם את לימור לבנת שקפצה כאחרונת הילדות בנות 10 על גל פרידמן, עם קליפס מספרה נוסח חדרה 1983).
הילארי קלינטון מדגמנת סטייל מוקפד

חה"כ הגברת אורית זוארץ
את חברת הכנסת הנ"ל פגשתי בבוקר נשים שאירח פאנל בנושא אמהות וקריירה. לזוארץ 3 ילדים והיא נקראה לדגל בתור יו"ר שדולת הנשים. בין חברות הפאנל הייתה גם אשת הקוסמטיקה חווה זינגבוים. כשזינגבוים נכנסה לאולם נעתקה נשימת הנוחים. היה מן רגע וואו כזה. כל המבטים הופנו אליה. היא כל כך מרשימה שהיא גנבה את כל הפוקוס באולם עוד לפני שפתחה בכלל את הפה ואמרה שלום. כשזוארץ נכנסה לאולם, אף אחד לא שם לב. גם על הבמה היא לא ממש בלטה. כשהיא דיברה, אנשים בקהל דיברו. נראה היה שלא מקשיבים לה כל כך. אני הקשבתי ונוכחתי לדעת שדברים חשובים נכונים וחכמים היא אומרת- אבל בעצם מי שומע? המראה המרושל, הלא מוקפד,החוסר נוכחות האישיותית והבימתית שלה חיבלו לה בדבריה. ואם בפאנל מצומצם היא נבלעה, כיצד ישמעו דבריה ולא תיבלע בממשלה הגדולה ביותר של נתניהו? כיצד זוארץ תצליח להעלות לסדר היום את פועלה הקדוש למען נשים אם היא חסרת נוכחות??? פועלה של זוארץ באמת קדוש- היא נלחמת ועוזרת לאינספור נשים, נאבקת בסחר הנשים, מקדמת אג'נדות נשיות ומה לא. פועלה כל כך חשוב עד שנקרע הלב שהיא מתנהלת בצורה כה מרושלת.
חה"כ אורית זוארץ במראה מעייף ומעוייף
מה הבעיה?
זוארץ משדרת במראה שלה עייפות החומר. גם כשהיא ממש מנסה להתגנדר היא לא מצליחה. היא תמיד נראת סתם עוד אחת ואינה מושכת אליה את תשומת הלב. היא נראת כאילו זה עתה שלפו אותה מישיבת בטטה על הכורסא מול הטלוויזיה...
הפתרון;
זוארץ צריכה לזנוח את החליפות בשקל, העליוניות הזולות והלוק הטו- מאצ' עממי. היא צריכה לאמץ אל חיקה המון סטייל בעזרת חליפות שמונחות בדיוק רב על גופה, לוודא שקווי התיפור בכתפיים מונחים במקומם הנכון ולא כמו החליפות שלה כיום שיוצרות לה מראה מרושל. ז'קטים קצרים שמכונסים יותר באזור המותניים יעניקו לה מראה חד ומקצועי. היא צריכה להתהדר בצבעים חזקים שיקפיצו את הנוכחות שלה ונעליים שמשדרות מקצועיות, איתנות וכוח. השיער צריך לקבל יותר נפח וצבע שונה והאיפור חייב לטשטש את השקיות, להצר את הפנים ולהעניק לפניה אור. שמלות באורך מידי יעניקו לה מראה נשי ומתוקתק ומכנסיים מחוייטים שמונחים היטב על הגוף ישדרגו היטב את ההופעה. תכשיטים הולמים ותיק מעוצב יחתמו מראה מנצח- ואז גבירותיי ורבותיי, קולה הכה חשוב של זוארץ ישמע למרחקים!


ההצעות שלי (לפי סדר התמונות מימין לשמאל)- לקפוץ לשופינג במאוזנר, דורית שדה,
קום איל פו, שוב במאוזנר, שוב בקום איל פו ולקנח במאוזנר. קפיש?


ראש האופוזיציה הגברת ציפי לבני
אי אפשר לומר שציפי לבני לא מנסה. היא באמת מנסה. היא אפילו שכרה סטייליסט. חרא של סטייליסט- אבל היא ניסתה. ביחס לעבר היא גם השתפרה. יחסית. אבל זה לא מספיק. מי שהעם בחר לראשות הממשלה הולכת לאיבוד במסדרונות ארונה. היא נראת סתמית, חיוורת ובמילה אחת; פרווה. ידוע שלנשים קשה יותר להתקדם ולהיתפס כדמות מנהיגותית, ולבני מניחה לעצמה רגליים ללא ל סיבה.
ציפי לבני מנסה להדגים שיק שיוצא בעיקר כשוק. עם קונדוליסה רייס מייצגת את
הפערים בין הפוליטקה העולמית לישראלית.

מה הבעיה?
היא מתהדרת בז'קטים קשים מדי לאישה שיש לה כתפיים רחבות, היא יוצרת מראה כבד ולא מחמיא, ואפילו כשכבר שמו לה שמלה- נתנו לה שמלה צמודה שחושפת אזורים שהצניעות יפה להם. גם בגזרת השיער והאיפור אין נחת מליבני. השיער נראה רב הזמן כאילו לא היה לה זמן לסדר אותו והפנים נראות כבויות וחיוורות אפילו כשהיא מתאמצת להתאפר. שילובי האקססוריז שלה כגון נעליים תיקים ותכשיטים- מחרידים, ובמקום דמות מנהיגותית היא נראת כמו אחת שלא ישנה 3 שנים כי היא הייתה בשופינג באלנבי.
הפתרון;
לזרוק את כל הז'קטים עם תיפורי הכתפיים החדים. למבנה גוף כמו שלה היא צריכה לרכך את הכתפיים וליצור מראה נשי, רך אך מלא נוכחות. חצאיות גבוהות עם גולפים, מכנסיים רחבים עם חולצות שעוטפות את הגוף, בגדים עם חיתוכים מיוחדים וגזרות מדוייקות, סטייל מאופק, שמרני מעט אך מלא שיק ועוצמה. שמלות A או בעלות חיתוכים ומעט נפח באזור בו אמורות להתחבא היריכיים שאין לך- יעניקו לך מראה נכון יותר, מחמיא יותר, או בשפתך- מראה מנצח. צבעים סולידיים אך חזקים יעניקו אור ואושר למראה שלך. בגיזרת השיער- הפאנים החיצוניים עושים לך טוב יותר, אפילו להאריך עוד קצת ולדרג מחדש, איפור עיניים מודגש ולחיים סמוקות, בשילוב אביזרים נכונים ונעליים איכותיות. זה גברת ליבני, יקדם אותך הרבה יותר מש"ס.

ההצעות שלי (לפי סדר התמונות מימין לשמאל) להתחיל את השופינג אצל רינה צין,
לעבור למאיה נגרי, להמשיך לסיגל דקל, קפיצה קטנה לפראו בלאו ולקנח בדורית שדה.

תמונות; יח"צ

4 תגובות:

  1. אם לציפי לבני יש שכל היא צריכה לקחת אותך כסטייליסטית!

    השבמחק
  2. טים רות את צודקת במיליוני אחוזים!!!
    אני חושבת שלא רק נשות הפוליטיקה צריכות סטיילינג, כל אחת ואחת מאיתנו לא רק תראה שונה אלא גם תרגיש שונה עם עצמה אם היא תטפח את עצמה אפילו טיפונת ממה שהיא עכשיו, ואז כמו שגאלה כתבה בטוח שיקשיבו לנו יותר!!
    ויש לנו מה להגיד!!

    השבמחק
  3. תודה חמודות! איזה כיף לי הפרגון!

    השבמחק
  4. גאלה יקרה, אם לא את- לא הייתי יודעת מי הם נבחרי העם... לדעתי כדאי שתקפצי למושב הכנסת ותעשי קצת סדר. מבחינתי את מוזמנת לזרוק, יחד עם הבגדים שנס-ליחם, גם כמה שמות שמעולם לא שמענו עליהם!
    בברכת דרך צלחה ובידידות,
    א.אולמרט

    השבמחק