אל תגידו לי שאין לי זכויות ושאני פה כדי שיהיה לכם נוח!

הרשת געשה וסערה השבוע בעקבות דבריה של מירי מסיקה  ברדיו כשנשאלה מה החלום הכי גדול שלה ענתה: "להיות רזה, רזה, רזה, רזה עד שיגידו לי שאני נראית חולה ושזה כבר יותר מדי". לכאורה, זכותה להיות רזה או לחלום על להיות רזה. אז מה הבעיה? בעולם בו אנו חיים, בו המסר המרכזי שנשים ונערות מקבלות גם בבית וגם מהתקשורת והפרסומות הוא שרזה רזה זה יפה ורק רזה זה מוצלח. מירי מסיקה היא מודל לחיקוי, היא דמות ידועה והיא בעצמה הוכיחה שהיא ממש לא צריכה להיות רזה וחולנית בשביל להצליח. השימוש שלה, להתבטא בנושא כה רגיש בפומבי, הוא או טמטום וחוסר הבנה או בדיחה ממש גרועה. נשים ונערות רבות נושאות עיניהן בהערצה אל גברת מסיקה- הן רוצות להיות כמוה, ואם היא מצהירה (בצחוק או שלא- זה לא רלוונטי) שחלומה הוא להיות רזה חולנית, זה הופך להיות חלומן. גם ממנה, אישה מקומרת, הן מקבלות את המסר שרזה זה מושלם וזה הדבר היחיד שמפריד בינה לבין האושר.



ולמה זה לא רלוונטי אם נאמר בצחוק או לא? אומרים שגם אם תספרי מספיק פעמים שקר מסוים הוא יהפוך לאמת. ברגע שנשים ונערות שומעות מכל כיוון 'רזה זה מוצלח וכל השאר לא', ממודעות על אוטובוסים, מתכניות טלוויזיה, מבית הספר והעבודה, מאמא או סבתא בבית- הן מתחילות להאמין בזה. הרזון הופך להיות המטרה, וכולנו יודעות שהרזון ממש לא מביא איתו אושר או הצלחה.
שלא תטעו, אני לא מעודדת השמנה, אבל אני גם לא מעודדת רזון. אני בעד שכל אחת תמצא את המקום שלה, את הדרך בה היא תרגיש הכי טוב ותממש את עצמה. את שמנה ורוצה לרזות? תרזי! אבל רק אם את רוצה את זה ולא בגלל שמישהו מציק לך שאת שמנה. האף שלך עקום וזה ממש מעיק עלייך? תשני! תשני בגלל שאת רוצה ולא בגלל החברה. 
לכן, דמות ציבורית- יש לה זכויות ויש לה חובות, אין מה לעשות- זו חבילה שמגיעה עם הפרסום והתהילה, ולמירי מסיקה יש גם חובות, לדאוג לא לעודד, במתכוון או שלא במתכוון, עידוד של הפרעות אכילה כאלה ואחרות.
זו דעתי (אשר מגובה באלפי נשים ונערות שאני פוגשת במסגרת הסטיילינג האישי ומגלה כי הן מרגישות שמנות או מכוערות או לא מאושרות, ולמה? כי ככה החברה אמרה להן שנים, והן התחילו עם הזמן להאמין לזה).
חבל, חיים פעם אחת בחיים! אז תנצלו את החיים להנאה, להגשמה, לאהבה, לפרגון, למימוש! בתקווה שהחברה שלנו תשתנה לאט לאט ותקבל את כולם ולא תאדיר אגו של אחד על חשבון השני, גם אם מדובר רק בבלון נפוח...

ההסתבכות של מסיקה יצאה בתזמון קצת הזוי; ביום שלישי הקרוב 01/04/14 בשעה 19:00 אני חוברת לרותי וייס, מאמנת מדהימה, וביחד מעבירות ערב קצת אחר לנשים ונערות.
מוכרים לנו דיאטות, ומכוני כושר, ופסיכולוגים, ויועצים ומה לא? הכל בכדי שנמצא את האושר. ואם כבר למצוא אושר אז שנבזבז עליו הון עתק, ואז עוד קצת, כי הוא לא יגיע כל כך מהר... ליידיז, הגיע הזמן למצוא את האושר שלכן מבלי שימכרו לכן לוקשים! כן, זה אפשרי וכן זה הכי פשוט שבעולם!
אני, באופן אישי, ההוכחה שאושר לא תלוי בסביבה! אתן הרי כבר מכירות קצת את סיפור חיי. אני, שגדלתי כצל של אנשים, שלא הייתי מדברת ורק מנסה לרצות אחרים, אני שגדלתי בהרגשה שאני לא שווה ולי הכל אסור, לי אין בכלל זכויות, רק בגלל שהייתי שמנה בחברה של רזים. אז איך קרה והפכתי מילדה ביישנית שלא מוציאה מילה מהפה לסטייליסטית שעוסקת בהנחיית קבוצות והעצמת נשים? ביום בהיר אחד החלטתי שנמאס לי! אמרתי די! לא עוד! גם אני פה, גם לי יש זכות קיום וזכויות בדיוק כמו לכולם! אז מה אם אני נראת אחרת או חושבת אחרת? זו זכותי! החלטתי שאני לא שותקת יותר, שאני מתחילה לגלות מחדש מי אני באמת (לא מי החברה החליטה שאני), ומתחילה לחיות את החיים שלי בצורה שתעשה לי טוב! עברתי עם עצמי תהליך ארוך, אבל הגעתי לנחלה. מצאתי את עצמי, את הדברים שעושים לי טוב, את דרך החיים שנעימה לי. למדתי להתמודד עם כל הפחדים ולממש את עצמי. לדחוף את עצמי קדימה למרות הכל.
זה בדיוק מה שאני מציעה לך. 
אני פוגשת נשים רבות (גם בעבודה וגם בחיי הפרטיים) שלא מרוצות; לא מרוצות מהמראה או מהעבודה או מהיחס של החמות או מ... יש הרבה סיבות. להרגיש טוב עם עצמך ולממש את מי שאת ואת הרצונות שלך- נראה לי הדבר הבסיסי והחשוב ביותר שיש, כי הרי זו בדיוק הדרך למצוא את האושר, וכולן רוצות להיות מאושרות...
אני שמחה להזמין אתכן לערב מיוחד שרותי ואני יצרנו- ערב שכל כולו מתמקד בכן, במה שאתן רוצות!!! רגע לפני פסח, פרגני לעצמך- כי זו זכותך ומגיע לך! תנקי מעצמך את כל העכבות שאספת עם השנים ותתחילי לחיות!
 זה קורה ביום שלישי הקרוב- מהרו לשריין לכן ולחברה מקום :) נתראה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה