נו אולי תתבגר כבר ותקשיב???

רציתי. באמת שרציתי לכתוב משהו אחר- אבל כנראה שאבי מלכה נהנה רק כשנכנסים בו וכשהוא לא מרוויח כסף. על מה אני מדברת? על הקולקציה החדשה של מתאים לי, אהה סליחה ML. ובכן, במילה אחת אסכם את העניין; אכזבה! כמה פעמים אפשר לדבר, להסביר, לכתוב על זה? אז למען הסדר הטוב, אתחיל מההתחלה.
נשים גדולות/עסיסיות/ מלאות- יו ניים איט, הם כוח קנייה חזק ופוטנציאלי, שאף אחד מגאוני השוק עוד לא זיהה. אנו מחפשות בנרות בגדים שיהיו אופנתיים, קלילים (גם בעיצוב וגם בבד) ושישבו היטב על קימורינו. עזבו אותי, שאני באופן אישי מוכנה לגהץ את האשראי בלי סוף לכל מי שיספק לי מלתחה הורסת במידה הרסנית, יש לי ים לקוחות שמתחננות שאמצא להן בגדים הולמים- ולא מעניין אותן המחיר. החברה דורשת מכולנו להיראות טוב, ונכון להיום, נשים עסיסיות מסכימות לשלם סכומי עתק כל עוד תקבלנה בגד איכותי ומהמם. עד כאן קפיש? יופי! אז נמשיך.
אבי מלכה זיהה לפני שנים את הפוטנציאל בשוק והחל למתג את מתאים לי כמונופול- רשת הבגדים למידות גדולות. אממה... מלכה איבד את הביצים שלו עם השנים, ובמקום להביא אופנה הוא מציע אוסף בדים לא איכותיים בעליל (ממש זוועה), גזרות לא מחמיאות ועל שיק וסטייל אין בכלל מה לדבר. עונה לאחר עונה ממשיך לשמוע מיסטר מלכה את תחנוני הנשים לבגדים אופנתיים שמחמיאים להן, אך זה כנראה לא מזיז לו, והוא כנראה לא רוצה במיוחד את הכסף שלנו (ויש לנו הרבה- כי לא היה לנו מה לקנות כבר שנים, אז חסכנו...!). במהלך השנים הוא גם החליט לנסות להפוך את המותג לאופנתי יותר, אז מתאים לי הפך ל-ML, אבל בעניין העיצוב והבגדים שכחו להתעדכן...
לאחר שקראתי ושמעתי את כל רשמיי הקולגות שלי על הקולקציה החדשה, התעלמתי מהפרזנטצייה ויצאתי לצוד באנונימיות בגדים שווים. המטרה- להרחיב את המלתחה, במיוחד את מחלקת הבייסיק שלי שנואשת למכנסיים אלגנטיים, שחורים וקלאסיים, לג'ינס נקי מחמיא ולכמה חולצות נחמדות להחלפה ביום-יום. באמת שזנחתי את הרצון לבגדים אופנתיים ומגניבים וביקשתי רק בייסיק.
הטרנדים של חורף 2011 אגב, הם בדיוק מה שאישה עסיסית צריכה; מכנסיים גבוהים שמתרחבים בעדינות מקו הברך ומטה, חולצות האוברסייז המעוצבות לקימורי גוף נשיים, ווסטים מיוחדים, שמלות הפעמון וניחוחות של שנות ה-50 (שמטשטשות יופי יריכיים) ועוד. בקיצור, חלומן הרטוב של העסיסיות הגיע! ובכן, לא ממש.
במתאים לי בחרו כרגיל להתעלם מכל דבר שהוא נשי, מחמיא או אופנתי. מחלקת בייסיק היא דבר נדיר אצלם וטרנדים זה מהם והלאה. הם בחרו לשלב כרגיל עודף פאייטים וקישקושים במקום ליצור קולקציה קלאסית עם נגיעות טרנדים. הם ממשיכים להכחיש לגמרי את גזרות המכנסיים המושלמות לטובת הסקיני והישר (והישר שלהם יושב על עסיסית ברוכת יריכיים בדיוק כמו סקיני, רק פחות צמוד בשוק הרגל...). על חולצות נורמליות- אין בכלל על מה לדבר, שמלות- אין, ווסט אחד "אופנתי ומעלף" כפי שהגדירה המוכרת התגלה כזוועה בשילוב בדים זולים עם ניחוחות אייטיז (ולא הטובים או המגניבים שבהם), או ז'קט קצר מרובע וחסר גזרה שיהפוך כל עסיסית לחבית.
אבל כשאין ברירה קונים את מה שיש, ומה שיש זה ממש לא משו, אז מה בכל זאת?
ג'ינס כחול וג'ינס שחור שמחייבים לבישת טוניקה (כי הם יושבים מחריד באזור המפשעה והישבן) וטייץ שחור חלק כי אין לי סבלנות עדיין לגרביונים.
הג'ינס של מתאים לי. מצד שמאל- איכות התפרים; כך נראה ג'ינס חדש שאפילו עוד לא יצא מהחנות...

לגבי הקולגות ודבריהם;
נכון שכבר אין כח לקטול מדי עונה את הקולקציות של ML כי זה ממש מגוחך ואבסורד, אבל מקצועיותכם מחייבת אתכם להתייחס לקולקציה ולא לקולבים שתלויים על הסטנד. בידיעות אחרונות התפרסמה כתבה ובה תלונות שלא כל המידות מוצגות, ופה חבריי אני חייבת להגיד לכם שהשתיקה יפה. אי אפשר לתלות את כל המידות ובמרבית החנויות בארץ ובעולם תולים דגמים להתרשמות ומבקשים מידה ספציפית מהדגם- אז במקום להתמקד בשטויות, התמקדו במה שחשוב. ומה חשוב? העובדה שלא משנה כמה מידות ML יתלו בחנות, אין אף דגם שנראה טוב על אף אחת.

ועוד נקודה חשובה, בפרזנטציה לאנשי אופנה (נערכת אחת כזו בכל בית אופנה להשקת קולקציות העונה החדשות) שמעתי מעדר הפרגיות שיש כמה דברים נחמדים, ועוד הגדילה לעשות הבלוגרית מירב קאופמן, ומדדה שמלה סגלגלה. ובכן, הבעיה שהייתה היא שמירב (שהיא חברה טובה ואני מאוד אוהבת ומעריכה אותה) היא מידה 36-38 בפלג הגוף התחתון ומידה S בפלג הגוף העליון (לפי מידות קסטרו לא ML) ולא מידה 46-48, ואם זה לא מדליק לאבי מלכה נורה אדומה- אז אני לא יודעת מה כן. אף אישה או נערה שמידתה אינה עולה על מידה 42 לא תיכנס ל-ML, היא תלך לקסטרו, רנואר, גולף או כל רשת אחרת שהיא אופנתית. אז מיסטר מלכה נקלע לבעיה; מחד הוא כנראה מנסה לנכס לעצמו שוק שהוא לא מספיק טוב (כלל לא טוב) בו עם המון המון מתחרים הרבה יותר אטרקטיביים, ומאידך הוא מאבד את קהל לקוחותיו שהיו נאמנות לו שנים אבל שעתה אין הן מוצאות מה לרכוש אצלו. אז במה תבחר? האם תתאפס על עצמך ותשכיל ללמוד מטעויות ותפתיע אותנו בקולקציה מרהיבה או שמע תמשיך לפזול לעבר מידה 42 ומטה ותתרסק?
אני חושבת ש-ML יכולה להיות רשת אופנה שתמלא קופות בעזרת מחלקה קלאסית קבועה, שילוב של מהדורות מוגבלות של בגדים סופר אופנתיים ואף נועזים (לצעירות שמחפשות פתרונות), מחלקה אופנתית שלא נראת כמו אסופת אשפה אלא מושפעת מהטרנדים העולמיים בטוב טעם ועידון מתבקש, וכמובן מחלקת ערב שתכלול שמלות וחצאיות בגזרות קלאסיות ומחמיאות. שילובי צבעים (ולא רק שחור) וכמובן שדרוג מחלקת האקססוריז שלוקה בחוסר טעם ושיק להחריד.

הטייץ של ML. מזל שטייץ הוא רק טייץ...

אבי מלכה, אני פונה אלייך דרך בלוג זה, בבקשה קטנה אך חשובה- פתח את הראש, תעיז, תקשיב ותן לנו לעזור לך. בתור סטייליסטית שמתפרנסת לא מעט בשנים האחרונות מסטיילינג אישי לנשים עסיסיות, אני יודעת מה מחפשים ואני יודעת מה אתה יכול להציע- וזה לא צריך להיות קווים מקבילים, אפשר להיפגש באמצע, וכך כולם ירוויחו מזה- גם אתה וגם אנחנו, הלקוחות.

5 תגובות:

  1. אחד הפוסטים הטובים שלך, מקווה שמישהו שם ישכיל ושים לב אולי הפעם...

    השבמחק
  2. אני בהחלט מסכימה איתך. השמלה שמדדתי הופיעה בפייג' שלי תחת הכותרת: 'מה לא בסדר בתמונה?'..

    השבמחק
  3. מסכימה איתך בנוגע למידות, אבל רק באופן חלקי, לא זוכרת שכשנכנסתי לקסטרו בקיץ האחרון, הייתי צריכה לבקש מידה, זה היה תלוי שם, לגמרי נגיש. מעבר לזה -נכון הבגדים במתאים לי פשוט לא מספיק יפים.

    השבמחק
  4. נילי קחי בחשבון שכשיש סמול מדיום ולארג ברוב הדגמים אז לא בעיה שיהיו תלויים ובמה שיש טווח מידות רחב יותר- הרב מקופל (כמו בגינסים ומכנסיים), לעומת טווח מידות רחב יותר של 42 44 46 48 50 52 וכו' זה כבר מצריך לפחות 6 פריטים זהים מכל דגם מה שהיה הופך את החנות לעמוסה יותר, נעימה פחות ועם אפס סיכוי למצוא משהו (כיוון שהרב שחור וגם ככה זה בעייתי- לעומת חנויות אחרות שמחזיקות טווח צבעים רחב יותר ואז משלבות את זה בסטנדים כהפרדה). ובואי נגיד ככה; אם היו בגדים יפים אופנתיים ומחמיאים אז ניחא להתלונן על זה, אבל לדעתי חשוב להתרכז בעובדה שפשוט אין שום דבר מחמיא, כדי שמחר לא יהיה לאבי תירוץ שכאילו נטפלים אליו על שטויות. אז שיסדר את החנות איך שהוא רוצה- העיקר שיעשה משהו עם הקולקציה...

    השבמחק
  5. מסכימה לכל אשר כתבת.ML כבר לא מה שהיתה,אין אכות ואין שיק לבגדים וחבל !!!!

    השבמחק